De oud-bureauman schreef een lijvig boek over 'de klassieke reclamewereld' van 1864 tot 2000.
Dick van der Lecq over de periode dat het vak langzaam veranderde in een professie met vaste kantoortijden en strak management.
De reclameman start het nieuwe bedrijf BoardSupporter, waarmee hij bureaubazen coacht, adviseert en fotografeert.
Patritia Pahladsingh en Hans Middelhoek nemen het stokje over van Dick van der Lecq en Mary Hoogerbrugge, die afscheid nemen van de Effie.
Zijn besluit om te vertrekken bij de nieuwe fusiecombinatie tussen DDB en 180 komt niet geheel onverwacht.
De bureaus komen samen in het driedubbele grachtenpand van 180 Amsterdam. 'Hoe meer ik er over nadenk, hoe logischer ik het vind.'
Een geweldige marketingcase, vindt Dick van der Lecq. Eerder werkte Robijn samen met Wunderman Thompson en Born05.
In de nieuwe Adformatie-rubriek Out of office vertellen vakgenoten wat ze doen als de laptop is dichtgeklapt.
Dick van der Lecq en Aad Kuijper over de comeback van DDB Unlimited. ‘Onze gezamenlijke vijand is de onderschatte waste in marketing