Een opmerkelijk initiatief in Tilburg, waar de gemeente en de plaatselijke voetbaltrots Willem II vanaf komend seizoen 2009-2010 meer gaan samenwerken zodat de maatschappelijke rol van de club in de stad verder wordt versterkt. De samenwerking krijgt gestalte onder de noemer Willem II Tilburg United.
Vanaf deze week ligt `Dance4Life' in de winkel, een cd met exclusieve tracks gedoneerd door ca. 20 artiesten, waaronder Tiësto, Don Diablo en Paul van Dyk, die zich op deze wijze belangeloos inzetten voor de strijd tegen aids. Een deel van de opbrengst van het album gaat naar Schools4Life, het wereldwijde scholenproject van Dance4Life dat hiv en aids onder de aandacht van jongeren brengt.
De Rabobank blijft tot en met de Olympische Spelen van 2012 in Londen hoofdsponsor van de Koninklijke Nederlandse Hockeybond (KNHB) en de Koninklijke Nederlandse Wielrenunie (KNWU). Eerder werden al de contracten verlengd met de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond (KNHS) en de wielerploeg.
Bij de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) verscheen onlangs van de hand van drs. Daan Muntinga een publicatie over de effecten die een sponsor kunnen treffen, wanneer de gesponsorde ploeg, sporter of club negatieve publiciteit genereert. De oorzaken kunnen divers zijn: doping, schandalen, tegenvallende prestatie, ruzies.