Deze week staat Molblog in het teken van Service Design. Wat is service design, hoe ver zijn we nu eigenlijk, wat betekent service design voor je strategie en organisatie, zijn er al aansprekende Nederlandse cases bekend? Ondermeer Edo van Dijk, Joost Holthuis, Hans Booms (Edenspiekermann), Geke van Dijk (STBY), Onno van Veen (Zeeno) en Jaap Sluijter (LRV) werken mee aan deze themaweek.Deel 4: Services als onderscheidend vermogen Door Jaap Sluijter
Soms denk je , ze hebben er echt nog niets van begrepen, is er binnen zo’n bank dan echt niemand die een beetje nadenkt waar ze me bezig zijn… Ik , of liever, mijn dochter van 11 kreeg gisteren een brief van de Rabobank. Ze heeft een TopKid-rekening en krijgt een brief van de Bank. Spannend. Je zou zeggen, als leek, TopKIDrekening, hoogst waarschijnlijk hebben we hier te maken met een kind. Laten we de aanhef dan maar beginnen met: Geachte heer, mevrouw,
Gisteren twee presentaties gezien in het loyalty cafe, georganiseerd door Loyalty Facts. Thema was de ontwikkeling in loyalty marketing en gasten waren Agis en Douwe Egberts. Over hoe een zorgverzekeraar worstelt met oprechte klantgerichtheid en een gedegen merk probeert digitaal te gaan…
Iedereen heeft er natuurlijk de mond van vol en vele bedrijven starten daadwerkelijk een programma op om hun MVO agenda te vullen. Meestal vanuit oprechte bedoelingen, soms vanuit de gedachte dat groen goed verkoopt en dat je erbij moet zijn. Maar hoeveel bedrijven doen nu iets samen met hun klanten om zo het effect van MVO te vergroten en binding met klanten te versterken?
Vorige week hebben we bij Boer & Croon een evenement georganiseerd met enkele genodigden uit de marketing en service wereld rondom het thema Social Media Loop. Onderwerp was hoe social media in de organisatie gebruikt kan worden om service te verlenen. Opvallend was de mooie tegenstelling over de manier waarop social media voor direct klantcontact binnen de organisaties geïntroduceerd is.
Met de introductie van de nieuwe mobiele telefoon Nexus One heeft Google een waardevol speeltje aan zijn assortiment van producten en diensten toegevoegd. In tegenstelling tot vele diensten van Google is de Nexus One alles behalve gratis. En als je een fors bedrag betaalt, dan verwacht je service……..Gaat Google die leveren?
Draag ik bij aan het Bruto Nationaal Geluk of aan het Bruto Nationaal Product? Durf je als marketeer echt de verantwoordelijkheid te nemen en een trendbreuk te maken met het beleid uit het verleden? Ga je in 2010 voor meer omzet en meer marge of besluit je dat er meer is? Sander Tideman schreef een mooi boek over een nieuw economisch perspectief en het leiderschap dat daarvoor nodig is.