Mijn favoriete opinieweekblad slijt haar abonnementen momenteel met ‘Neem een mening!’. Een slogan die me blijft verbazen: zijn er nou werkelijk in Nederland mensen die (zelf vinden dat ze) geen mening hebben? Zeker op Internet lijkt iedereen toch wel een mening over alles te hebben. Liefst anoniem helaas, dat dan wel weer.
Staatssecretaris Sharon Dijksma (Onderwijs) lanceert vandaag een nieuwe campagne: 'Kinderopvang, dat gun je ieder kind'. De landelijke campagne is een initiatief van de gezamenlijke brancheorganisaties in de kinderopvang en moet ouders duidelijk maken dat kinderopvang meer is dan alleen een plek waar werkende ouders hun kinderen naar toe brengen.
Ik ben zelf een fervent voorstander van het hebben van een Corporate Blog. De communicatieve voordelen zijn groot (zie hieronder). Maar vooral geeft het je een middel om de dialoog aan te gaan je klant. Echter, de angst om de controle over de corporate website uit handen te geven is groot. Daarnaast vergt een professioneel blog ook een forse investering, in geld maar vooral ook in tijd. Een investering die op voorhand lastig te verantwoorden lijkt.
In de Communicatie van deze maand de behoefte aan verdere professionalisering van de communicatie-sector en haar beoefenaren. Een boeiend traject, zeker aangezien tegelijkertijd de (ongeschoolde) consument als communicatie-‘professional’ steeds meer terrein wint. Zoals: