Mediabureau Mediaedge:cia gaat zijn verschillende disciplines ‘rondom de klant’ organiseren. Deze organisatiewijziging heeft tot doel betere en goed geïntegreerde oplossingen te bieden die moeten leiden tot meer resultaat voor klanten
Webshop Saviena.com is maandag van start gegaan met de online verkoop van losse nummers van tijdschriften.
Nederlandse sportbonden pleiten samen met de NOS voor oprichting van een tv-fonds waaruit de registratie van grote sporttoernooien moet worden gefinancierd.
Het aantal personeelsadvertenties in de Nederlandse media is in het eerste kwartaal van dit jaar fors gedaald.
In een brief aan de Raad van State spreekt het CMC zijn zorg uit over het initiatiefwetsvoorstel van CDA en PvdA om kredietreclame op tv drastisch te beperken
De gemiddelde radioluistertijd is in het eerste kwartaal van 2009 gestegen tot 3 uur en 17 minuten per dag. Dat is een toename van 3 procent.
Esther Kwaks is benoemd tot programmadirecteur van Het Gesprek.
Amsterdam Weekly is sinds eind vorig jaar niet meer verschenen en het is onduidelijk of De Engelstalige stadskrant ooit zal terugkeren.
Leon Schouten is benoemd tot CEO in het bestuur van Talpa Media.
Telegraaf Media Groep (TMG) ziet vooralsnog geen teken van herstel van de advertentiemarkt en verwacht als gevolg daarvan over geheel 2009 druk op het bedrijfsresultaat. Dat heeft de raad van bestuur woensdag aangegeven tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders.
Kabelbedrijven UPC en Ziggo zijn in beroep gegaan tegen het besluit van telecomwaakhond Opta dat zij hun netwerk moeten openstellen voor concurrenten.
Vanaf eind april verzorgt het ANP een speciaal kinderjournaal op Efteling Radio.
Externe bladen van (semi-) overheidsinstellingen worden het meest gewaardeerd en het best gelezen. Dat blijkt uit een benchmark voor de Customer Media Effectmonitor van Smin, Customer Media Associatie in samenwerking met MediaTest.
Babykledingmerk lief! babywear & lifestyle heeft deze week een eigen glossy magazine gelanceerd.
Sanoma Uitgevers bereikt met al zijn sites en tijdschriften 91 procent van de Nederlandse bevolking.
De Stichting KijkOnderzoek (SKO) heeft een document beschikbaar gesteld waarin de wensen en eisen staan voor het kijkonderzoek in de periode 2011-2015. De tender wordt uitgeschreven in opdracht van de Nederlandse televisiemarkt.
Het bedrijf Showeffects Flogos Benelux introduceert donderdag tijdens de beurs Event’09 een nieuw medium: Flogos, wolken in de vorm van bedrijfslogo’s.
Directeur FD Mediagroep Online, Christian Schneemann, vertrekt per half april bij FD Mediagroep.
Internet is hard op weg om in de zomer van volgend jaar televisie te overtreffen als het belangrijkste medium. Die voorspelling doet het softwareconcern Microsoft na een uitvoerige studie naar internetgebruik in Europa.
De Stichting Internetreclame (Stir) en het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) publiceren binnenkort hun eerste databestand met daarin het gecombineerde bereik van print en online. Daarmee is een langgekoesterde wens in vervulling gegaan: het inzichtelijk maken van de overlap in het bereik tussen een papieren en een online titel.