De week van het Nieuwe Werken en de social media

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op een wordt actief geblogd en is een overzicht te vinden van wat er allemaal gebeurt. En daarnaast worden de social media ingezet. Dat is op de site eigenlijk alleen zichtbaar via drie kleine icoontjes: Twitter, Facebook en LinkedIn. Lukt het de Nieuwe Werkers om de nieuwe media op een effectieve manier in te zetten? Een klein rondje levert opmerkelijke resultaten op: in hoeverre is hier strategisch nagedacht over de inzet? Ik vraag het me af!

Natuurlijk Twittert het dat een lieve lust is, geïnteresseerde flexwerkers worden met geurige kopjes koffie naar het Hoofdkwartier gelokt. De hashtags vliegen je om je oren: , , , , . Verder vliegt het alle kanten op en wordt er vooral veel getwitterd over de media-aandacht rond de actieweek.

De biedt een wat treurige aanblik: niet veel meer dan een doorgeefluik voor alle tweets. Op geen enkele manier ontstaat hier een interactie met geïnteresseerden: de community-werking is ver te zoeken en naar de pagina kijkend vraag je jezelf af of iemand van het organiserend comité daar eigenlijk naar op zoek is.

Voor mij is de winnaar de Linked In pagina, omdat je hier mensen van vlees en bloed tegenkomt die werkelijk met het onderwerp bezig zijn. De discussies zijn relevant, en er worden nieuwe inzichten geboden. Zo krijg je via deze groep de mogelijkheid een kijkje te nemen bij de HEMA-academie, wordt je uitgenodigd een HNW-scan te doen (in 10 minuten slechts) en kun je een boom opzetten over de rol van de secretaresse in een omgeving waar het nieuwe werken wordt toegepast.

Mijn advies: twitter wat minder over die koffie, trek de stekker uit Facebook voor dit doel en trek zoveel mogelijk aandacht voor wat er zich op LinkedIn afspeelt, want daar gebeurt het deze week, als het om social media gaat!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie