Het Paarse Krokodil Effect

Het gebeurt niet vaak dat een reclamespot echt aanslaat en leidt tot allerlei initiatieven die gebruik maken van het idee uit die spot.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ohra is het gelukt met de paarse krokodil.

De commercial, waarin een moeder met haar dochtertje de in het zwembad kwijtgeraakte opblaaskrokodil zien staan in het hokje van de beheerder. De blijdschap wordt al snel getemperd door de tergende bureaucratische reactie, waarbij er pas na het inleveren van het geheel ingevulde vermissingformulier bij de Dienst Recreatie sprake kan zijn van het overdragen van het gevonden voorwerp.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

De commercial wist de collectieve zenuw feilloos te raken en geldt nu als symbool voor bureaucratie. Rob Oudkerk overweegt de oprichting van de PKP-Paarse Krokodil Partij, en in het programma Barend en van Dorp is er een vaste rubriek over frustrerende situaties van bureaucratisch optreden. In welke mate buiten de communicatoren van Ohra dit nu uit? Ik heb daar nog geen duidelijke voorbeelden van gezien.

H elemaal mooi zou het natuurlijk zijn, wanneer de overheid het amfibie overneemt in de eigen pogingen om het contact met burgers eenvoudiger en gemakkelijker te alten verlopen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie