easyJet kondigt sponsoring schaatsploeg Jillert Anema aan met campagne

Het gaat om de eerste grootschalige sponsoring van de airline.

Deze week is in Thialf Heerenveen het voltallige Team easyJet van coach Jillert Anema gepresenteerd aan de Nederlandse sportpers. De teampresentatie gaf het startschot voor de sponsoring, waarbij ook de campagnefilm 'Ready for take-off' wordt uitgerold.

De campagne is ontwikkeld door FCB Amsterdam. De film toont hoe belangrijk een professionele voorbereiding is voor een schaatsploeg én easyJet-crew. Er is dan ook te zien hoe beide teams zich klaarmaken voor de start.

Begin 2018 had easyJet het volgende doel voor ogen: meer merkaffiniteit creëren in Nederland. Hoofdsponsor worden van een schaatsploeg zou een manier moeten zijn om die doelstelling te kunnen behalen. Voor easyJet is de sponsoring overigens een unicum, want dit is de eerste grootschalige sponsoring voor het merk.

Credits

Klant: easyJet (William Vet, commercieel manager; Stephanie Doggen, marketing campaign manager)
Bureau: FCB Amsterdam
Creative Directors: Michael Kouwenhoven, Dimitri Hubregtse
Creatie: Viet ta Trong, Tomas Lieverse
Account/strategie: Benno van der Helm
Account: Fabienne Molleman, Aafke Obbes
Media: OMD
PR: BCW (Burson Cohn & Wolfe)
Productie film: Smarthouse
Regisseur: Roel Boorsma
Producer: Danielle Guirguis, Anders Hedberg
Production manager: Anouk Scheffens
D.O.P. : Marc de Meijer
Focus Puller: Marinka Schippers
Gaffer: Paul Wilens
Geluid: Dominique Happé
Editor: Will Judge
Sound: Massive Music

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie