Frieda Ulsamer de Waard heeft genoeg van bureauwereld en vertrekt bij Kokoro

Ze kan zich niet meer vinden in de aanpak van veel klanten.

Frieda Ulsamer de Waard
Kokoro Amsterdam

Frieda Ulsamer de Waard vertrekt na drie jaar bij Kokoro Amsterdam. De managing partner en client services director heeft grote moeite met de wijze waarop veel klanten tegenwoordig omgaan met reclamebureaus, zegt ze. ‘Ik maak niet meer het leukste werk. Veel klanten willen vooral dat het goedkoop is en lijken zich weinig om de inhoud te bekommeren. Het is erg op de korte termijn gericht. Ze wisselen je sneller in, het is vaak projectmatig.’

Dat terwijl ‘mensenmens’ Ulsamer de Waard juist waarde hecht aan langere samenwerkingsrelaties. Ze noemt Simyo en dagblad Trouw, die 5 jaar klant zijn bij Kokoro Amsterdam. ‘Dat is fantastisch, daar word ik blij van. Daar is het vertrouwen voor een constructieve samenwerking. Je kunt voortbouwen en krijgt er simpelweg beter werk van. Veel klanten willen dat echter niet.’

Zingeving

Ulsamer de Waard gaat de komende maanden op zoek naar iets nieuws . Een reclamebureau wordt het in ieder geval niet. ‘Bij andere bureaus zal ik tegen hetzelfde aanlopen, en dan vind ik Kokoro toch echt een van de fijnste bureaus. Dan had ik niet hoeven weggaan.’

Wel gaat ze op zoek naar meer zingeving in haar werk, iets wat met haar leeftijd te maken heeft, vermoedt ze. ‘Ik doe naast mijn werk veel vrijwilligerswerk, en ga kijken of ik dat kan combineren met de communicatie. Dat zou aan klantzijde kunnen zijn bij een organisatie die een maatschappelijke bijdrage levert. Of dat nu non-profit of profit is.’

Nieuwe fase

De taken van Frieda Ulsamer de Waard worden overgenomen door Merlijn van Vliet, een van de oprichters van Kokoro Amsterdam. Hij prijst de ‘enorme bijdrage’ van Ulsamer de Waard aan het bureau.

Kokoro gaat nu een nieuwe fase in, aldus Van Vliet'Daarin blijven we ons richten op waar we goed in zijn: positionerende merkcampagnes. Maar ook gaan we experimenteren met nieuwe vormen van onze dienstverlening. Verder zoeken we meer de samenwerking met de bedrijven uit het MakerStreet-netwerk, waar we vanaf januari bij zijn aangesloten.’

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Uw naam
Is er dan geen bureau dat gewoon nee zegt tegen kanten waar geen lange termijn samenwerking in zit? Waar ben je mee bezig als je alleen voor snelle winst gaat? Ongetwijfeld een verkeerde orientatie.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Uw naam
Hetzelfde als de klant denk ik, overleven.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Uw naam
Overleven, niet onbelangrijk. Maar wat is de zin ervan als je niet kunt doen wat je wilt doen? Dat waarvoor je gestart bent. Je kunt je ook met een kleiner team gaan richten op de klanten waar je wel echte waarde aan levert. Van daaruit weer verder.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Reclameisoorlog
Tsja als je denkt dat je maatschappelijk betrokken kunstenaar bent ipv reclameboer kun je maar beter vluchtelingen gaan helpen of lid worden van d66.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Uw naam
Ik ben het helemaal eens met de stelling reclame is oorlog. En met een klein, efficient en doelgericht team heb je een grotere organisatie, die zijn missie uit het oog verloren is, er snel uitgemanouvreerd. Dit doet inderdaad denken aan D66.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Nanda
Mag ik credits voor de foto :)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie