Lodewijk van der Peet verlaat BeyenMeyer

De algemeen directeur kiest voor een freelance bestaan.

Lodewijk van der Peet
_

Lodewijk van der Peet verlaat BeyenMeyer, het bureau waar hij sinds 2013 creatief- en algemeen directeur van is. Begin dit jaar besloot Kruidvat na elf jaar het account op te zeggen. Het is een belangrijke reden voor zijn vertrek, zegt hij. ‘Kruidvat maakte ruim de helft van de omzet uit. Daarom moest ik een flink aantal medewerkers de wacht aanzeggen. Dat ging me niet in de koude kleren zitten.' 

Freelancer

'Ik heb genoten van het managing directorschap de afgelopen vijf jaar', gaat hij verder. 'Omdat het bureau bij mijn start veel projecten en accounts binnenhaalde (onder andere van Beter Bed, Tweakers, Sparta, Beddenreus, Rode Kruis, Brand New Day, Plantina, MLine, Conservatrix en Nutramin) stelde ik al snel een creatieve directie aan met Roeland Verboom en Francel Verlaat. Zo kon ik me volledig op het management storten. Nu verheug ik me erop om nog een paar jaar met beide poten in de klei te staan. Als freelancer, interimmer, communicatiemanusje van alles.’

Zijn taken worden overgenomen door Yvonne Bruysters en Erwin Kleinjan.

Van der Peet schreef de afgelopen jaren ook verschillende columns voor Adformatie.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
hostgator coupon
We provide Hostgator coupon codes for web hosting services. You can get exclusive discounts and deals for shared web hosting. you can use our coupon codes.
<a href="https://www.opencloudmanifesto.org/">hostgator coupons</a>

Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Kees
Ach ja, BeijenMeijer. Blijft voor mij synoniem met de ongekende tv-reclameterreur voor de NEM met bijbehorende telemarketing om weerloze oude vrouwtjes op slinkse wijze abonnementen aan te smeren. En natuurlijk de schande van meermalen Loden Leeuwen van TROS Radar. Meermalen ja, waaruit blijkt dat ze van eerdere Loden Leeuwen niets hebben geleerd.
Bedrijven die zaken doen met BeijenMeijer vertrouw ik op voorhand niet. Sinds ze voor Kruidvat werken, kom ik dus niet meer bij Kruidvat. En terecht. De frequentie van Kruidvat tv-reclames ligt zo hoog dat je zelfs bij het consequent wegzappen van alle reclame, regelmatig ongewild in een Kruidvat-spotje belandt. Soms maken ze in die spotjes subreclame voor Nivea-l'Oréal, ook zo'n firma die niet begrijpt dat je wegzapt om van reclame verschoond te blijven, en die dus ook hoog op mijn boycotlijstje staat.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie