EU trekt portemonnee voor campagne voor Italiaanse kwaliteitsproducten met oorsprongsbenaming

De slogan ‘Europa, waar kwaliteit thuis is’ moet duidelijk maken dat lokale producten authentiek smaken.

Europa, waar kwaliteit thuis is
www.kwaliteiteuropa.eu

Denominazione di Origine Controllata (DOC, Italië), het is  een geografische kwaliteitsaanduidingen die de meesten van ons wel kennen. Deze en andere EU-kwaliteitslabels worden met een driejarig programma ondersteund met als doel informatie te verstrekken over de kwaliteitseisen die zijn verbonden aan Italiaanse producten met de Europese labels ‘Beschermde Oorsprongsbenaming’ (BOB), ‘Beschermde Geografische Aanduiding’ (BGA) en het genoemde DOC.

De producten die in de campagne als voorbeeld worden genomen zijn wijn uit Alto Adige DOC, Südtiroler Apfel BGA, Südtiroler Speck BGA en Stilfser BOB kaas.

Formaggio

De campagne geeft uitleg aan professionals op het gebied van handel en gastronomie, maar ook aan consumenten, over de garanties die EU-kwaliteitslabels bieden en wat hun toegevoegde waarde is voor consumenten en producenten. De initiatiefnemers van de campagne zijn Consorzio Tutela Mela Alto Adige, Consorzio Tutela Speck Alto Adige, Consorzio Formaggio Stelvio en Consortium Alto Adige Wines. Het door de Europese Unie gesponsorde programma omvat initiatieven op de Italiaanse binnenlandse markt en op de exportmarkten van Duitsland, Nederland en Zweden.

 

Aftrap met Nederlandse chef - kok Roberta Pagnier

De campagne draait om informatie en productervaring. In Nederland wordt het programma afgetrapt met een kick-off event waarbij celebrity chef-kok Roberta Pagnier (met Italiaanse roots), gastvrouw zal zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie