Open Universiteit geeft perroncolleges op digitale schermen Exterion Media

'Leren terwijl je wacht', is het idee van de nieuwe campagne.

Perroncollege Open Universiteit
Exterion Media

De Open Universiteit geeft zeven weken lang 'perroncolleges op de digitale schermen van Exterion Media. De schermen zijn te vinden op de perrons van de drukste NS stations van Nederland, waaronder in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Amersfoort. De campagne kwam tot stand in samenwerking met Exterion Media en ZIGT.

Met de campagne wil de Open Universiteit zijn naamsbekendheid vergroten, door de doelgroep colleges te geven over onderzoeken die normaal gesproken vaak binnen de kring van academici blijven. Elke week wordt er een ander onderwerp belicht, waaronder: ‘Hoe veilig is je gratis wifi-verbinding?’ en ‘Is goed leren ook een kwestie van biologie?’.

'Met de onderwerpen bestrijken we ons hele pakket aan wetenschapsgebieden', vertelt Marco Koolen, manager markt- en studentcommunicatie bij de Open Universiteit. 'De perroncolleges krijgen een vervolg op de website, waar we verdiepende content delen met de bezoeker. Ook verwijzen we hen daarbij naar de opleidingen die aansluiten op het thema en die we als Open Universiteit aanbieden.’

Doelgroep oververtegenwoordigd op station

De doelgroep van de Open Universiteit is oververtegenwoordigd op de NS stations. Daarbij is de gemiddelde wachttijd op de perrons 7 minuten. Het college op de digitale schermen duurt een minuut. Tussen de perroncolleges door draait er een aankondiging van 5 seconden. Om de campagne nog relevanter te maken wordt de uitzendfrequentie niet alleen verhoogd tijdens de spits, maar ook bij vertragingen van langer dan 5 minuten. Er is een koppeling gemaakt met de huidige dienstregeling van de NS.

Perroncollege Open Universiteit
Perroncollege Open Universiteit Exterion Media

Anton Kalle, marketeer bij Exterion Media: 'De campagne heeft alle belangrijke en flexibele aspecten van digital out-of-home. Het inzetten van verschillende video’s tot het draaien van dynamische content op de juiste locaties en het juiste moment.'Gjalt-Jorn Peters, universitair docent op de Open Universiteit (foto hierboven), trapte de campagne vorige week woensdag af met twee live colleges op Amsterdam CS. Het idee hiervan was om passanten op een laagdrempelige manier te laten luisteren en zo bekendheid rondom te campagne te creëren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie