Zalando viert een ‘inclusieve kerst’ met deze commercial

Op het podium staan tientallen modellen met verschillende leeftijden, kleuren en achtergronden het nummer 'Silent Night' te zingen.

De webshop komt met een kerstcommercial die mensen met elkaar moet verbinden. ‘Samen kerst vieren en verkleden zorgt voor samenhorigheid’, verklaart Jonathan Ng, directeur marketingstrategie en campagnes bij Zalando. De video is gemaakt door Wieden + Kennedy Amsterdam in samenwerking met de Britse filmregisseur Jaka Nava.

‘Feestelijke mode zorgt ervoor dat we ons speciaal voelen en draagt bij aan de magie van kerst', zegt Ng. De Duitse webshop biedt daarvoor een uitgebreid assortiment. 'Bij Zalando hebben we meer dan 300.000 stijlen van bijna 2.000 merken. Dit bezorgen we naar meer dan 24 miljoen klanten in heel Europa. Waar onze klanten ook vandaan komen en wie ze ook zijn, wij maken het mogelijk dat ze kerst in stijl kunnen vieren.'

Eerste kerst
Om dit uit te dragen heeft Zalando diverse modellen bij elkaar op het podium gebracht. De commercial begint met een baby die zijn eerste Kerstmis meemaakt. Vervolgens start het koor het nummer ‘Silent Night’ te zingen. De camera verschuif
t en de verschillende modellen komen in beeld. Bij elk model staat aangegeven voor de hoeveelste keer hij of zij kerst viert.

De commercial eindigt met oude man, met een baby in zijn armen, die kerst al 107 heeft gemaakt. Witte blokletters verschijnen in het scherm met: ‘Christmas. Never out of fashion.’

De campagne wordt uitgerold op print, online, televisie en out-of-home. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie