Cadeautip voor toxic partner: chocoladebox van One Love Foundation

Elke bonbon staat voor een gevoel. Het snoepje 'jaloezie' heeft een bittere nasmaak. 'Dit moet het gesprek over relaties op gang brengen.'

One Love Foundation komt met een educatieve chocoladebox. De snoepjes moeten een gesprek op gang brengen over positieve en negatieve ervaringen in relaties. De campagne is opgezet in samenwerking met TBWA\Chiat\Day NY.

Het werkt als volgt: je gaat met je partner zitten en steeds pakt ieder een bonbon. Elke snoepje vertegenwoordigt een waarde: respect, eerlijkheid, gelijkheid, onafhankelijkheid, sabotage, obsessie, isolatie en manipulatie.

Het snoepje dat ‘respect’ vertegenwoordigt is bijvoorbeeld gemaakt van pure chocolade en heeft gouden decoraties. ‘Manipulatie’ heeft een harde, kleverige vulling van karamel, die aan je kaken blijft plakken. En de bonbon ‘jaloezie’ heeft een bittere nasmaak. Na het proeven ga je het gesprek met elkaar aan: respecteer je elkaars grenzen, gevoelens en gedachten?

‘Dit leek ons een interessante manier om mensen over hun gedrag te laten nadenken’, verklaart Al Merry, executive creative director bij TBWA\Chiat\Day NY. Haar favoriete smaak is jaloezie, omdat: ‘In het begin smaakt het neutraal, maar later proef je de bittere vulling, waardoor je een slechte nasmaak in je mond krijgt.’ Ze sluit af: ‘We willen een nonchalant valentijnsgeschenk omtoveren tot een tool waarmee mensen hun eigen gedrag onder de loep kunnen nemen.'

Benieuwd naar andere Valentijnacties? Lees hier ons overzicht met de opvallendste inhakers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie