Britse Ocean neemt Ngage Media en Interbest over

Het out-of-homebedrijf expandeert naar Europa.

Het Britse out-of-homebedrijf Ocean gaat Europa in en neemt de Nederlandse spelers Ngage Media en Interbest over. Het is de eerste stap van Ocean om te expanderen in Europa nadat het bedrijf in januari (opnieuw) een notering kreeg aan de Londense beurs.

Volgens Ocean zijn de acquisities een kans om te groeien in een 'progressieve markt die vergelijkbaar is met de dynamiek in Groot-Brittannië'. Beide bedrijven gaan door onder de eigen naam en met dezelfde managementteams. De twee bedrijven gaan nauwer samenwerken.

Er is een duidelijke overnametrend gaande in de out-of-homemarkt. Vorig jaar werd bekend dat het eveneens Britse Global Exterion Media inlijfde.

Managing partner Xavier Tilman van Ngage Media: 'Aansluiting bij Ocean en de samenwerking met Interbest geeft ons de mogelijkheid om ons digitale terrein te verbreden in de Nederlandse markt en onze internationale ambities verder te ontwikkelen.'

Managing director Meindert van den Heuvel van Interbest: 'Ocean heeft
 een ambitieuze doelstelling om nieuwe proposities voor adverteerders te creëren en DOOH te laten groeien. Het is een enerverend nieuw hoofdstuk voor out of home in Nederland.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie