Dept doet eerste grote overname in de VS

het Amerikaans Rocket Insights wordt onderdeel van Nederlandse digital agency.

Met deze eerste Amerikaanse overname zet Dept haar internationale groei in rap tempo voort en zet het nog zwaarder in op innovatie. Rocket Insights is een bureau met een sterke focus op digitale producten en nieuwe interfaces, zoals voice, AR, VR en mixed reality.

Rocket Insights werd in 2015 opgericht als gespecialiseerd bureau dat zich bezighoudt met het gehele design en het development proces. De oprichters werkten indertijd zelf aan klantzijde en besloten om het type bureau op te zetten waarnaar ze altijd zelf op zoek waren: één die klanten centraal zet en in staat is snel concrete resultaten te leveren.

Voet op Amerikaanse bodem

De afgelopen jaren bouwde Rocket Insights een mooie track record met digitale producten en diensten voor onder andere Foundation Medicine en Fox. Daarnaast was het bureau verantwoordelijk voor Virgin Pulse, de prijswinnende Apple Watch app van Virgin.

Om het groeiende aantal internationale klanten van dienst te zijn, wil Dept meer groei in de VS. In november versterkte het bureau die positie al met de opening van een kantoor in New York van factor-a, een bij Dept aangesloten specialist in Amazon Marketing. Met de overname van Rocket heeft het bureau definitief voet op Amerikaanse bodem gezet.

Dept werkt wereldwijd gegroeid en werkt met merken als Tesla, Samsung, Philips en Netflix. Momenteel bestaat het team uit meer dan 1200 mensen die werkzaam zijn in elf landen en samen goed zijn voor een omzet van ruim 125 miljoen euro. De nieuwe  kantoren in Boston en New York worden geleid door het team van Rocket Insights.

Bekendmaking op SXSW

Dimi Albers, CEO van Dept, zegt over de overname: 'Rocket bestaat uit meer dan honderd getalenteerde designers en techies die ideeën supersnel tot leven kunnen brengen en bovendien voorop lopen op het gebied van innovatieve technologieën. We zijn ervan overtuigd dat Rocket naadloos in onze cultuur past en het juiste team is als het gaat om het bouwen van de brug voor onze klanten tussen Europa en de Verenigde Staten.'

De officiële bekendmaking gebeurt op SXSW, waar Dept en Rocket een sessie organiseren “Why all brands need a new type of agency to survive in this millennial age” gevolgd door een borrel in the New Dutch Wave huis in Austin. Check het officiële SXSW programma.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie