‘FreeFlexers’ trekken Saddam Hussein-achtig beeld om in introductiecampagne voor Temper

‘Zelf het heft in handen nemen door eigen baas te worden’, dat is de merkbelofte van ‘de uber voor werk in horeca en detailhandel’.

Beeld uit de commercial
Temper

Temper, een platform dat zich een digitaal prikbord noemt, waar opdrachtgevers klussen plaatsen en zogenoemde ‘FreeFlexers’ een profiel opbouwen om hun diensten te verkopen, komt met een introductiecampagne die het komende jaar op tv, internet en Out of Home wordt uitgerold (bureau: Truman).

In de commercial zien we een steeds groter groeiende groep jongelingen optrekken naar een standbeeld dat iets weg heeft van een standbeeld een dictator als Saddam Hussein (of Stalin, of Lenin), dat ze vervolgens met vereende krachten omtrekken. Het standbeeld is een metafoor voor de status quo van de inflexibiliteit van flexibel werk. De impliciete oproep is om zelf het heft in handen te nemen door eigen baas te worden. Temper en Truman willen de merkwaarden ‘optimistisch’, ‘inspirerend’ en ‘lef’ in de campagne centraal stellen.

Temper | Horeca & Retail Jobs | Werk waar, wanneer en tegen welk tarief jij wil

Zelfstandig aan de slag

Temper zegt - als nieuwkomer in de wereld van werk - mensen die werken in de horeca en retail te willen activeren om klussen te vinden via hun platform. ‘Dit zijn branches waar je eerder nog niet gemakkelijk zelfstandig aan de slag kon.’

Volgende week op Adformatie leest u een interview met medeoprichter van Temper Niels Arntz en head of marketing Kenneth Wijngaarde.

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: Kenneth Wijngaarde, Lisbeth Gruppen

Bureau: Truman

Creatie: Amber Franssen, Paul Hillesum

Strategie: Nadine Komduur, Paul Hillesum

RTV-producer: Sjoerd Oosterhof

Filmproductie: Soda Amsterdam i.s.m. With Milk

Producer: Coen van Berkel, Annette Putman

Regisseur: Amber Franssen

DOP: Nanko Goeting

Sound: Ambassadors

Edit: Coen van Berkel

Fotografie: Nick van den Berg

Temper over Temper

‘Temper is een digitaal prikbord waar opdrachtgevers klussen plaatsen en FreeFlexers een profiel opbouwen om hun diensten te verkopen. Het platform biedt duizenden FreeFlexers een podium waarop zij op laagdrempelige, flexibele wijze hun diensten kunnen aanbieden en gevonden kunnen worden door 4.500+ hotels, restauranthouders en cateraars die een klus voor hen hebben. Sinds de oprichting in 2016 bepalen meer dan 70.000 FreeFlexers zelf waar, wanneer en tegen welk tarief zij werken.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie