De Persgroep en TMG werken samen in automotive domein

De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (de Persgroep) gaan verder in de nieuwe joint venture Automotive Mediaventions.

De Persgroep heeft een klein meerderheidsaandeel van 51% in de joint vernture. Het bedrijf wordt geleid door Sander van den Hout, managing director Persgroep Online Services. Gaspedaal is sinds 2011 onderdeel van TMG en de Persgroep nam Autotrack.nl in 2013 over van Wegener. De autosites stonden in de rechtbank meerdere malen tegenover elkaar vanwege inbreuk op databankrechten.

Hij zegt: 'Ik zie dit als een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een unieke positie in het Nederlandse speelveld. Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive spelers te helpen.'

De sites hebben naar eigen zeggen gezamelijk inmiddels maandelijks 12 miljoen bekeken auto-advertenties. De bundeling zou oor adverteerders meer efficientie moeten opleveren. De sites bedienen grotendeels verschillende typen consumenten en zakelijke klanten. Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland vertoont, biedt AutoTrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto’s.

Bestuur en ondernemingsraad zijn bij het proces betrokken. De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli te kunnen afronden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie