KPN reageert vernietigend op racistische tweet, bijna heel Twitter juicht

Moet je als merk reageren op een vreselijke tweet? KPN vindt van wel.

Twitter juichte om KPN dat een vrouw met een racistische opmerking volledig afserveerde.

De vrouw reageerde op een tweet in haar timeline van KPN Zakelijk dat een aanbod voor het MKB rondstuurde, met een foto erbij.

 

De vrouw, een oma van drie kleinkinderen, schreef 'niet bij elke reclame een lichtgetintiër' te willen zien:

'Donder op ....ik wil mijn eigen volk zien....óók op reclames', schreef ze. 'Duidelijk genoeg @KPNzakelijk ?????

Over het algemeen zijn er een paar scenario's om met zo'n tweet en opmerking om te gaan.

Negeren is daarbij de meest gebruikte optie. Hoe meer aandacht je iemand geeft hoe groter diens podium en effect. Bovendien is het soms niet eens duidelijk of je met een werkelijk bestaande racist hebt te maken of een trol die onrust wil stoken. Zwijgen is dan de beste optie. Don't feed the trolls 

Maar je kunt ook besluiten wel te reageren en je grenzen aan te geven. KPN Webcare ging een paar stapjes verder en kwam met een vernietigende reactie.  

Heel Twitter juichte, of tenminste, bijna heel Twitter.Een enkeling was  niet zo enthousiast over de reactie van het telecombedrijf. Onder anderen reclamemaker en copywriter Jan Bennink vindt de reactie veel te ver gaan en allesbehalve professioneel. 

Dat zagen de meeste deskundigen heel anders. Communicatie-adviseur Dick Kors van APG prees het lik-op-stuk-antwoord van 'KPN Webcare 3.0.' terwijl Frank Peters, specialist in crisiscommunicatie, complimenten uitdeelde voor de beeldvorming die KPN als merk in de samenleving achterlaat. 

reacties

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Ingrid
De dame discrimineert op huidskleur, maar KPN maakt een opmerking over leeftijd (middelbare vrouw). Deze is duidelijk beledigend bedoeld en dat wordt blijkbaar gezien als een passend(?) lik- op-stuk antwoord? Naar mijn idee beide niet correct.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Rm
Los van elkaar beide niet goed inderdaad maar als reactie vind ik dat kpn het goed gedaan heeft.

Zulke mensen moeten op hun plek gezet worden en dat een groot bedrijf dat niet zou mogen doen vanwege imago is de grootste onzin naar mijn mening.

Als je een voorkeur hebt op een bepaalde ras, religie, sex etc. dan mag je die hebben maar kwets of beledig een ander er niet mee.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Marc Fahrner
Stoppen met overpolitiek correct geneuzel. Je krijgt wat je geeft. Prima KPN.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie