Tim van der Zanden verkast naar Heineken, wordt director global communications

Hij was vice-president communicatie voor Albert Heijn, Etos en Gall & Gall bij Ahold Delhaize.

Tim van der Zanden

Tim van der Zanden (41) is van Ahold Delhaize overgestapt naar Heineken, waar hij de functie van director global communications vervult. Hij volgt daar John-Paul Schuirink op die Heineken verlaat. Wat Schuirink gaat doen is nog niet bekend.

Van der Zanden werkte de afgelopen 6,5 jaar voor Ahold, aanvankelijk director external communications. In die rol was hij nauw betrokken bij de fusie tussen met Delhaize. Drie jaar terug ging hij aan de slag als vice-president communicatie Albert Heijn, Etos en Gall & Gall.

Van der Zanden maakte vorig jaar nog deel uit van de top-25 van meest inspirerende communicatieprofessionals van Adformatie. Hij kreeg de credits voor de nieuwe contouren van het nieuwe communicatiebeleid bij ’s lands grootste supermarkt.

Uit de begeleidende tekst: 'Hoe een bescheiden Limburgs ventje de schroom van zich afwerpt. Gooide de structuur van de afdeling volledig om, nam veel vers bloed aan, zorgde ervoor dat Communicatie de positie kreeg die het verdient – onder de board en niet onder HR – en bouwt langzaam en met vallen en opstaan aan een nieuwe tone of voice.'

Van der Zanden werkte voorafgaand aan Ahold Delhaize bijna 8 jaar bij AkzoNobel. Hij was daar hoofd externe communicatie.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie