Mediahuis participeert in Amerikaanse consultancy Mather Economics

Mather Economics is gespecialiseerd in data-analysetechnieken voor het maximaliseren van omzet en operationele marges.

ANP

Mediahuis en consultancybureau Mather Economics gaan een strategische samenwerking aan. De Vlaamse eigenaar van onder meer De Telegraaf en NRC verwerft hierbij  een 35 procent participatie in het Amerikaanse bureau. Met de investering wil Mather zijn internationale groeiplannen mogelijk maken. Andersom wil Mediahuis het portfolio uitbreiden binnen de snelgroeiende markt van de mediatechnologie en -diensten.

Langetermijnrelaties met lezers

Mather Economics is gespecialiseerd in yield management: data-analysetechnieken voor het maximaliseren van omzet en operationele marges. Naast sectoren zoals e-commerce, sport, digitale diensten en telecom, ontwikkelde Mather een expertise binnen de sector van de nieuwsmedia, waarbij het bureau uitgevers helpt bij het opbouwen en onderhouden van meer winstgevende langetermijnrelaties met hun abonnees en adverteerders.

Paul Verwilt, COO Mediahuis Group: 'Het opbouwen van waardevolle langetermijnrelaties met lezers is cruciaal voor de nieuwsmedia. Onze sector kampt met een steeds verdere daling van de losse verkoop. Voor de meeste uitgevers vormt de abonnementenverkoop vandaag dan ook de basis voor hun bedrijfsmodel. Tegelijkertijd merken we dat de bereidheid van de consument om te betalen voor digitale journalistiek toeneemt. Daarom zijn een optimaal beheer van de klantenreis en prijsstrategie cruciaal en wordt het verzamelen en aanwenden van klantendata op een respectvolle en intelligente manier alsmaar belangrijker.'

Naast een verdere groei binnen de uitgeefsector gaat Mediahuis ook de stap van Mather Economics naar nieuwe sectoren ondersteunen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie