Campagne moet TNO afhelpen van 'testorganisatie-imago'

Om duidelijk te maken dat TNO veel meer doet dan testen, lanceert het de merkcampagne ‘zie het voor je’.

Zie het voor je
TNO

'Dat is toch die testorganisatie?' Hoewel acht op de tien Nederlanders de naam TNO kent, komen ze meestal niet verder dan die ene associatie. Om duidelijk te maken dat TNO veel meer doet dan dat, lanceert het de merkcampagne ‘zie het voor je’ (bureau: Heldergroen).

TNO wil dat mensen zich realiseren dat de organisatie een cruciale rol speelt in dingen die we als vanzelfsprekend ervaren. Zonder problemen over een brug rijden of door een straat fietsen waar de luchtkwaliteit verbeterd is. TNO: 'We werken daarnaast aan innovaties waarvan de impact nog niet voelbaar is. Aan auto’s die files oplossen en algoritmes die ziektes opsporen bijvoorbeeld. En aan een spiksplinternieuw internet, maar dat is voor een andere keer.'

'Kijk door de ogen van TNO, en zie het voor je.'

Slogan onveranderd

Het idee van de campagne is om Nederland door de ogen van TNO te laten kijken. 'Want als je dat doet, zie je hoe goed er is nagedacht over de dingen die we vanzelfsprekend vinden. En kun je de toekomst in kijken. Want TNO werkt elke dag aan het leven van morgen. Aan een gezonder, duurzamer en veiliger leven. Aan een sterke economie.'
De slogan van TNO was en blijft ‘Innovation for life’. Met de campagne, bestaande uit een film, spotjes, billboards en banners, wil TNO zichtbaar maken wat dat in de praktijk betekent. 'Kijk door de ogen van TNO, en zie het voor je.'

Credits:

Opdrachtgever: Regina van Hoof, TNO

Bureau: Heldergroen

Creatieve directie: Siebe Anbeek

Creatie: Jordi van Baaren, Celis Jansen, Huibert-Jan van der Fange

Strategie: Myrthe Willems

Account: Fieke van Woerkom, Linda Cuvelier

Productie & Post-Productie: Bandit Amsterdam

Regisseur: Tobias Corba

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie