Stichting CPNB en lezersplatform Hebban.nl bouwen liefdesnestje

Samenwerken om de Nederlandse lezers de vleugels uit te laten slaan.

Sander Verheijen en Eveline Aendekerk na het tekenen van de samenwerkingsovereenkomst

De Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) existeert natuurlijk voor de bevordering van zowel het lezen als het boekbezit. De nieuwe strategie van de stichting, ‘De lezer centraal’ lijkt in dit opzicht zeker niet uit de lucht gegrepen, want die is gericht op ‘het aanwakkeren van de leescultuur in Nederland door lezers te inspireren en te helpen bij hun boekenkeuze.’ Monnikenwerk in deze digitale visuele tijden. Wat kan helpen? Nou, bijvoorbeeld een relatie aangaan met populaire boekrecensie-site met - zeg - een half miljoen bezoekers per maand, dat ook nog eens steunt op een uitgebreide community van 180.000 hardcore lezers. Precies wat de stichting gaat doen, de handen met Hebban.nl ineenslaan. Geen onmogelijke liefde dus, vooralsnog.

Hoe gaat de samenwerking er concreet uitzien?

Binnen de bestaande leesbevorderende campagnes zoals de Boekenweek, Kinderboekenweek, De Nationale Voorleesdagen en Nederland Leest gaat de CPNB samen met Hebban.nl extra acties en content maken. Ook komen er speciale leesclubs bij de thema’s van de campagnes. Daarmee is bij Nederland Leest dit jaar al met succes geëxperimenteerd. De CPNB zal Hebban.nl versterken en helpen het bereik te vergroten door voortdurend naar het lezersplatform te verwijzen en het platform te verrijken met content.

In verband met deze samenwerking zal op zeer korte termijn de huidige aankoopknop van Hebban.nl worden verwijderd, Hebban.nl wordt helemaal een inspiratieplatform.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie