Amsterdamse Communicatie Prijs gaat naar 9 Tuindorpen Tocht

Jury bij monde van Betteke van Ruler prijst winnaar voor heldere doelstelling, passende middelen en doelgroepen, en een goed resultaat.

De 9 Tuindorpen Tocht ontwikkeld voor de 100ste verjaardag van de Van der Pekbuurt in Amsterdam-Noord heeft donderdagavond De Amsterdamse Communicatie Prijs 2019 (ACP) in de wacht gesleept. Deze wordt toegekend aan de beste campagne in de metropoolregio van de hoofdstad. 

Communicatie Netwerk Amsterdam, voorheen Welcom Amsterdam, reikt jaarlijks de communicatieprijs uit. Doel ervan is te inspireren en vakmanschap in de schijnwerpers te zetten.In Café De Sluyswacht werden de 8 genomineerde projecten gepresenteerd en de winnaar bekend gemaakt. 

'We zijn erg onder de indruk van de vasthoudendheid van initiatiefnemer Mariska van der Burgt die samen met vrijwilligers deze campagne heeft bedacht en uitgevoerd', zegt jury-voorzitter Betteke van Ruler, emeritus hoogleraar Communicatiewetenschappen UvA. Niemand van de instanties - woningcorporatie, gemeente - was geïnteresseerd in het project, benadrukt Van Ruler. 'Toch hebben ze doorgezet, een de aanhouder-wint-mentaliteit’.

De 9 Tuindorpen Tocht, die op 18 juli feestelijk werd geopend, is iets minder dan 20 kilometer en leidt langs historische hoogtepunten in Noord en exposities. Deelnemers konden de route per fiets, skates, te voet of in een bolderkar afleggen en stempels verzamelen om eventueel prijzen te winnen. De Fietsersbond heeft de tocht op zijn website opgenomen, waar ook de gps-coördinaten zijn te downloaden.

De campagne had volgens de jury een heldere doelstelling, passende middelen en doelgroepen en een goed resultaat. Van Ruler: 'Efficiënt en effectief, met veel aandacht voor participatie van de buurt, voor bonding onderling en voor uitstraling op mensen van buiten de buurt. En illustratief voor de communicatie-praktijk'.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie