Bol.com richt zich met nieuwe campagne op 'stenen' winkeliers

Platform wil laten zien dat het een prima verkoopkanaal is voor ondernemers in de 'fysieke' detailhandel.

Bol.com zet eens niet de consumenten of zijn producten centraal, maar de Nederlandse lokale ondernemers die hun spullen niet alleen in hun winkel verkopen, maar ook online, via het platform. Zij krijgen een gezicht in een nieuwe zakelijke campagne die tien weken lang te zien en beluisteren is via onder meer buitenreclame, sociale media en radio (Talpa, Ster en Q music).

Bol.com heeft ervoor gekozen om fysieke winkels centraal te stellen in zijn campagne. Het wil zijn verscheidenheid laten zien als platform waar inmiddels 27.000 verkooppartners bij zijn aangesloten. Uiteraard doet het dat om winkeliers te laten zien dat ze hun goederen ook kunnen verkopen via Bol.com.

Komst Amazon geen rol

De timing van de campagne heeft niets te maken met de aankondiging van Amazon dat het binnenkort de Nederlandse markt betreedt, zegt een woordvoerder van Bol.com. ‘Er wordt al jaren gespeculeerd dat Amazon haar activiteiten uitbreidt in Nederland, dus enig verband met een mogelijke komst op korte termijn is er niet. Dan waren we wel zoveel keer eerder gestart met deze campagne. 

De reden is volgens Bol.com de transformatie van het platform het afgelopen jaar waarin lokale ondernemers een steeds grotere rol krijgen.Inmiddels nadert het punt dat zij meer dan de helft van alle bestelde pakketjes op Bol.com leveren. Afgelopen jaar verwelkomde Bol.com meer dan 8000 ondernemers, een record sinds het platform openging in 2012.

De campagne wordt niet alleen in Nederland gevoerd, maar ook in Vlaanderen.

Bol.com
bol.com

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie