BVA wil eigen digitaal tv-kanaal

De Bond van Adverteerders (BVA) wil een eigen digitaal tv-kanaal opzetten. ‘Als proeftuin voor adverteerders’, zo verklaarde vice-voorzitter Frans Cornelis gisteren tijdens het openbare gedeelte van de algemene ledenvergadering van de BVA in de AmsterdamArena.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het opzetten van een eigen digitaal tv-kanaal is onderdeel van het project ‘Broadband Vital Advertisers’, dat weer deel uitmaakt van het platform Bright Vital Advertisers dat de BVA eind vorig jaar lanceerde. Doel daarvan is het inzicht en de invloed van adverteerders inzake breedbandontwikkelingenvergroten, aldus de BVA.

Cornelis benadrukte dat de BVA dit keer niet achter de feiten aan wil lopen, ze wil ‘proactief omgaan met de ontwikkeling van triple play’. ‘Het zijn opnieuw de adverteerders van wie wordt verwacht dat ze het financieren. Daar willen we dus vanaf het begin zelf aan meesturen’, zei Cornelis die de ambitie van de BVA samenvatte als ‘baas in eigen buis blijven’.

Voor het opzetten van het digitale kanaal zoekt de BVA vijftig leden die willen deelnemen. Ook de sprekers tijdens het middagprogramma over breedband, TNO Telecom, Stichting Breedband Nederland en PSV) zijn betrokken bij het project. Het kanaal moet in september dit jaar van start gaan en zal waarschijnlijk over ‘sport’ gaan, aldus Cornelis.

Het bestuur van de BVA kon verder bekend maken dat zij een nieuwe voorzitter zoekt. Huidig voorzitter Cees Bosma zal in verband met ziekte de functie van vice-voorzitter gaan bekleden. Frans Cornelis wordt, op het moment dat er een nieuwe voorzitter wordt benoemd, secretaris van de BVA.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie