Videonieuwsdienst maakt winst

De totaalomzet van het online videonieuws-producent Zoom.in steeg in 2006 naar ruim 3 miljoen euro. In Nederland werd zelfs een lichte winst gemaakt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zoom.in sloot 2006 af met ruim 80 miljoen bekeken video's. Het aantal unieke kijkers (bron: Nedstat) kwam gemiddeld uit op 2,3 miljoen per maand waarvan tweederde uit de groep 13-49 jaar.

De groei van kijkers naar videonieuws blijkt ieder jaar ongeveer te verdubbelen, aldus de videonieuwsdienst. Zoom.in meldt verder dat er vorig jaar in totaal 122 top-500 campagnes op Zoom.in liepen. Het advertentiemodel waarmee het videobedrijf werkt is de ‘pre-roll', een korte commercial die voorafgaand aan een video wordt getoond. De gemiddelde doorklikratio van videocommercials bedroeg volgens het bedrijf 2,73 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie