Resultaat Philips-campagne in VS valt tegen

Philips stak de afgelopen jaren miljoenen in de campagne ‘Sense and Simplicity’ (100 miljoen dollar), maar Amerikaanse consumenten lopen er nog niet warm voor de producten van het Nederlandse merk. Philips gaat het daarom anders aanpakken in de VS.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt . ‘Op zich is Philips op het goede spoor met de communicatie, maar ze zijn nog steeds niet het eerste merk in de States. Ook niet het tweede. Dat zijn Sony en Samsung’, zegt een analist van ISuppli.

Philips gaat het daarom anders doen. Het bedrijf komt vanaf juli met testcampagnes voor de meeste van zijn sub-merken, die herleiden naar het moedermerk. Er komt bijvoorbeeld een printadvertentie waarbij lezers 18 Philips-producten moeten vinden in een huiskamer en keuken. Op de volgende pagina staan de antwoorden.

De testcampagne is ook gericht op tv en online en start op 9 juli in drie Amerikaanse markten: Minneapolis, Tampa en Dallas. DDB, New York is het reclamebureau, Carat doet de media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie