Logo Amstel Gold Race is geen reclame

De wielerwedstrijd Amstel Gold Race mag op de shirts van deelnemers het logo van de race blijven gebruiken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Reclame Code Commissie vindt het beeldmerk van de hoofdsponsor van de Pro Tour-wedstrijd geen alcoholreclame. Het gebruik van het beeldmerk van hoofdsponsor Amstel Bier in het logo van de wielerklassieker Amstel Gold Race is geen alcoholreclame, vindt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie.
Volgens Trouw had de Stichting Alcoholpreventie (Stap) een klacht hierover ingediend. Volgens Stap is de merknaam van bierbrouwer Amstel aan te merken als reclame, omdat vorm, lettertype en vlakverdeling identiek zijn aan het bierlogo.

Het beroepscollege van de codecommissie vindt dat er geen sprake is van bierreclame. Het publiek ziet volgens de commissie direct dat het logo reclame maakt voor de Amstel Gold Race, zoals ook Amstel-moeder Heineken betoogde. Volgens Stap is met deze uitspraak de weg open voor andere alcoholproducenten om shirtreclame te gaan maken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie