Computerbladen VNU naar HUB Uitgevers

VNU Media verkoopt haar computerbladen. De verkoop past binnen de verschuiving van VNU naar de recruitment en de groot zakelijke markt. De portfolio gaat naar HUB Uitgevers uit Haarlem.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe eigenaar neemt alle activiteiten en medewerkers per 1 november in zijn geheel over. Het gaat om de titels PCM, Power Unlimited, de Nederlandse licentie voor Gizmodo (een gadget log) en het VNU aandeel in Computer Idee, een joint-venture met Sanoma Mens Magazines.

HUB Uitgevers dat in 1993 met haar activiteiten begon, groeit met deze aankoop uit tot één van de grootste IT-uitgeverijen in de Benelux. Met ruim dertig verschillende consumententitels en b-to-b titels bedient HUB Uitgevers vrijwel elk segment in de IT-industrie. HUB is uitgever van onder meer PC Active, Vives, PC Consument, PC Plus en Home Entertainment Today (HET). Daarnaast zijn zij ook verantwoordelijk voor Customer media titels zoals het grootste fietsblad van Nederland Tring.

Vorige maand maakte VNU Media bij de aankondiging van de verkoop van de modetitels Textilia en Schoenvisie al bekend in gesprek te zijn met geïnteresseerde partijen over de verkoop van haar PC titels. Zoals inmiddels bekend is, wil VNU Media zich als de komende jaren nadrukkelijk richten op het versterken van haar positie op zowel de recruitment markt als de groot zakelijke markt. Als gevolg van deze strategie overweegt VNU Media, zoals in september jongstleden aangekondigd, ook de verkoop van haar management portfolio (Management Team en Sprout).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie