Onderzoek vermeende prijsafspraken advertentiemarkt gestaakt

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft bekend gemaakt het onderzoek gestopt te hebben naar vermeende prijsafspraken in de advertentiemarkt voor print. Er zijn te weinig aanwijzingen gevonden voor onregelmatigheden om voortzetting van het onderzoek te rechtvaardigen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het NMa-onderzoek startte in september 2006 en werd uitgevoerd bij de Raad van Orde en Toezicht voor het Advertentiewezen (ROTA), het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) en bij verschillende uitgeverijen.

Telegraaf Media Groep (TMG), waar vorig jaar rechercheurs van de NMa binnenvielen, zegt niet verrast door deze uitkomst te zijn. 'We waren ons van geen overtreding van de Mededingingswet bewust en zagen de uitkomsten van het onderzoek daarom met vertrouwen tegemoet. Naar nu blijkt was dat terecht', aldus een TMG-woordvoerder in De Telegraaf afgelopen zaterdag. TMG heeft inmiddels een zogenoemd compliance-programma opgezet om naleving van de Mededingingswet verder te verankeren in de bedrijfsvoering.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie