'Nieuwe Nederlanders' gehecht aan cultuurgebonden media

Cultuurgebonden media voldoen aan een grote behoefte binnen de Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse/Arubaanse gemeenschap in Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor jongeren zijn multiculturele media aansprekend, met name radio en internet.
Daarnaast lezen de allochtone bevolkingsgroepen Nederlandse dagbladen goed.

Dat zijn de belangrijkste conclusies uit een mediabereiksonderzoek dat bureau
Motivaction, in samenwerking met TransCity, heeft uitgevoerd. Het onderzoek is mede
mogelijk gemaakt door het Stimuleringsfonds voor de Pers, Agis Zorgverzekeringen, het
Nederlandse Rode Kruis en UPC Nederland.

De printtitel met het hoogste bereik is telkens een cultuurgebonden titel, waaronder Ekin
(Turks), Mzine (Marokkaans) en De Ware Tijd Weekeditie Nederland (Surinaams). Van de
reguliere Nederlandse printtitels scoort met name Veronica Magazine goed onder
Surinaamse, Antilliaanse en Arubaanse Nederlanders: 13 pct van hen leest bijna elk nummer.

Urban radiozender FunX is landelijk gezien de best beluisterde radiozender onder Nieuw-
Nederlandse jongeren, en dat terwijl FunX via de ether geen landelijk bereik heeft. Sommige
lokale radiozenders spelen ook een belangrijke rol binnen hun gemeenschap, met name
onder Surinaamse Nederlanders.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie