'Nieuwe advertentiemodellen onvoldoende benut'

Uitgevers en mediabedrijven investeren meer dan gemiddeld in innovatie, maar halen relatief weinig nieuwe omzet uit nieuwe producten en klantgroepen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

97 Procent van de uitgevers geeft innovatie hoge prioriteit, maar groei door overnames krijgt nog altijd een hogere strategische prioriteit toegekend, zo blijkt uit de Innovatie-monitor 07/08 van The Bridge business innovators, een dochteronderneming van Twynstra Gudde.

Volgens Colin Willems, senior adviseur bij The Bridge business innovators, worden de entertainmentmedia gedwongen tot een koploperspositie in de mediawereld, door de sterke toename van nieuwe concepten op entertainmentgebied.

Willems: ‘Maar vernieuwing vanuit de mediabedrijven en de uitgeefsector lijkt uit te blijven. Mediabedrijven zijn niet gewend om de consument te vragen wat hij er van vindt en stellen te weinig tijd, geld en middelen beschikbaar om met echt nieuwe concepten te komen.’

Willems is van mening dat het tijd is dat de uitgeverij en mediabedrijven uit hun luie stoel komen en de mediaconsument voor diepgravend marktonderzoek aan tafel trekken. ‘Innovatie moet worden gezien als kernactiviteit in de huidige mediaomgeving. Om als mediabedrijf en uitgever te overleven, is een snellere vernieuwing van de productportfolio noodzakelijk. Nieuwe producten moeten elkaar ‒ in navolging van de FMCG ‒ sneller opvolgen en vervangen.’

Trends en marktontwikkelingen moeten volgens de adviseur centraal komen te staan in de strategie en het managen van de productportfolio.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie