Bestedingen online display advertising in Q3 +18,1 pct

De netto mediabestedingen aan online display advertising over het derde kwartaal van 2008 waren in totaal 38,8 miljoen euro. Dat is een stijging met 18,1 pct ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft het bekendgemaakt. De sectoren retail (+41%), personeel en lokaal volume (+41%) en zakelijke dienstverlening (+22%) waren de sterkste stijgers. De bestedingen vanuit de sector telecom/ict daalden dit kwartaal met 17 procent ten opzichte van het derde kwartaal van vorig jaar. Het marktaandeel van deze sector daalde navenant naar 12,2 procent, maar is nog altijd goed voor een tweede plek (na horeca, toerisme en recreatie met een marktaandeel van 12,4 procent).

Marco Derksen, voorzitter IAB Nederland licht toe: 'Dit percentage stemt ons zeer tevreden en bevestigt onze verwachting dat we over heel 2008 een stijging van ongeveer 15 pct zullen zien. Het is nog onduidelijk welk effect de kreditietcrisis heeft op online mediabestedingen, maar de verwachting is dat het effect beperkt zal zijn.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie