Geen actie Albert Heijn tegen stickers C1000

Albert Heijn onderneemt geen actie tegen de stickeractie van C1000 die sinds gisteren wordt gecommuniceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf vandaag kunnen klanten bij C1000 onder het motto 'Plak die prijs omlaag' stickers plakken op producten om korting te krijgen. De actie toont veel gelijkenissen met de Joker-actie die Albert Heijn de afgelopen jaren voerde. Tussen de supermarkten zou hierdoor irritatie zijn ontstaan, ook omdat C1000 ook in de communicatie, waarin de winkelvloer centraal staat, steeds meer tegen AH lijkt aan te schuren. Volgens woordvoerder Anoesjka Aspeslagh van Albert Heijn heeft de keten echter geen stappen ondernomen. 'We hebben de actie gezien en het is inderdaad hetzelfde principe, maar dat gebeurt wel vaker. Wij houden ons er niet zo mee bezig omdat onze communicatie met de jokers en de supermarktmanager een heel eigen karakter heeft.'

Aspeslagh kan niet zeggen of Albert Heijn binnenkort ook weer met de Joker-actie komt. Vorige jaar liep die actie in mei in de winkels. Momenteel zijn het 'musicalweken' bij AH, met communicatie rondom de musival Ciske de Rat.

C1000: ‘Plak die prijs omlaag’ - door Y&R Not Just Film

Albert Heijn: ‘Jokers plakken’ - door TBWA\Neboko

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie