Sanoma bereikt 91 procent, TMG 64 procent

Sanoma Uitgevers bereikt met al zijn sites en tijdschriften 91 procent van de Nederlandse bevolking.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat concludeert de uitgever uit het eerste gecombineerde print en online databestand van Stichting Internetreclame () en Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) dat vandaag aan de klanten is geleverd.
Qua sekse is het bereik van Sanoma Uitgevers nagenoeg gelijk: onder mannen is het 90 procent, onder vrouwen 92 procent. In totaal bereikt Sanoma 12,4 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het netto bereik van 91 procent is gebaseerd op het inschakelen van alle tijdschriften (gemiddeld bereik) plus alle websites (maandbereik) van Sanoma Uitgevers (inclusief SMM, Jonge Gezinnen, Mood for magazines, Programmabladen AKN en ilse media).
Een combinatie van alle printtitels zorgt voor een bereik van 73 procent, de combinatie van alle internetsites 65 procent. Gezamenlijk, zonder overlap (dus netto), is dat 91 procent van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder.

Telegraaf Media Nederland concludeert uit de cijfers van NOM en Stir dat de Telegraaf in combinatie met Telegraaf.nl het grootste nieuwsmedium van Nederland is. In totaal worden 4,7 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder bereikt bij één inschakeling in de krant en één maand internet. Het nieuwe fusiebestand laat daarnaast zien dat alle print- en internetmedia van TMG (een inschakeling in print en een maand internet) in totaal 8,7 miljoen Nederlanders bereiken (64 procent van alle mensen van 13 jaar en ouder).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie