Microsoft wil Vista`s imago pimpen met duur reclamebureau

Met het inhuren van Crispin Porter + Bogusky, op dit moment Amerika`s meest besproken en gewilde reclamebureau, probeert Microsoft het slechte imago op te poetsen van Windows Vista.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vista heeft een probleem. Na een sterk vertraagde introductie bleek het systeem verschillende bugs te hebben waarvoor continu nieuwe lapmiddelen gedownload moesten worden. Daarenboven valt de verkoop tegen - zelfs na grote kortingen. En de recensies van het besturingssysteem waren niet echt positief.

Met een campagne die naar verluidt 300 miljoen dollar kost probeert Microsoft het tij te keren. Een additioneel probleem voor Microsoft is dat zijn imago deels door concurrent Apple gedefinieerd wordt. Ook al werk je met een pc, een Apple blijft toch hipper en cooler. Het cv van Crispin is veelbelovend: niet alleen heeft het bureau een merk als Burger King met succes gerevitaliseerd, het heeft ook succesvolle campagnes voor Mini en Volkswagen op zijn naam staan.

Toch denkt iedereen dat het nog een hele kluif zal worden om Microsoft cool en sexy te maken en tegelijkertijd niet al te reactief te zijn.

Bron: The Economist

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie