Nieuwe Amerikaanse consumenten

Demografische verschuivingen in de VS hebben gevolgen voor brandmarketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Amerikaanse consument verandert drastisch. De vijf belangrijkste trends.

    1. De gemiddelde leeftijd van Amerikaanse gezinshoofden is 49,5. De eerste boomers worden binnen drie jaar 65.

    2. De kloof tussen consumenten in termen van attitudes en gedrag wordt groter. De online en wireless consument leeft in een andere wereld dan de oudere krantenlezer.

    3. De VS is één land, maar is nauwelijks verenigd of homogeen. Het noordoosten is ouder, overwegend blank met minder kinderen. Het westen jonger en meer divers. Twee derde van de recente immigranten is neergestreken in het zuiden of westen.

    4. De mediaanleeftijd van Amerikaanse hispanic vrouwen is 28 tot 14 jaar lager dan de mediaanleeftijd van blanke, niet-hispanic vrouwen. Twee van de vijf consumenten van onder de 45 zijn hispanic, zwart of Aziatisch (tegen een op vijf bij 65-plussers). Meer dan de helft van de gezinshoofden in Californië en Texas is hispanic, zwart, Aziatisch of multiraciaal.

    5. In de afgelopen zeven jaar was 40 procent van de Amerikaanse bevolkingsgroei toe te schrijven aan immigratie. In de staten New York, New Jersey, Michigan, Illinois en Connecticut zouden het arbeidspotentieel en de bevolking zonder immigratie gekrompen zijn.

De vijf trends hebben gevolgen voor marketeers. Zo zijn wat oudere consumenten (trend 1) veelal risicomijdend. Je kunt ze dus het beste benaderen met boodschappen waarin voordelen als garantie, veiligheid en ervaring centraal staan.

Bron: Advertising Age

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie