Chinese vrouwen houden van L’Oreal en Apple

Vrouwen in India en China gaan de komende jaren steeds meer verdienen, zo’n 5 biljoen dollar in 2020. Merken zullen serieus rekening moeten houden met hun wensen. Aldus de Boston Consulting Group.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens verdienen Chinese vrouwen 4 biljoen dollar in 2020. In 2010 was dat 1,3 biljoen dollar. In 2005 lag dat bedrag op 680 miljoen en in 2000 op 350 miljoen dollar.

In India werken in 2020 158 miljoen vrouwen, die dan 900 miljard dollar verdienen. In 2010 werkten 134 miljoen vrouwen voor een inkomen van in totaal 280 miljard dollar.

Met name middel en senior management profiteert van de komst van jonge vrouwelijke professionals. De trend is goed nieuws voor de fabrikanten van luxe goederen, aldus de Boston Consultancy Group.

Volgens Boston Consulting Group voelt 88 procent van de Chinese vrouwen zich zeker over hun financiën. In de VS ligt dat percentage op 62 procent. 87 procent van de Chinese vrouwen is niet bang voor baanverlies, tegenover 44 procent in de VS.

De Boston Consultancy Group vroeg een groep Chinese vrouwen naar hun favoriete merken: L'Oréal en Lancôme werden vaak genoemd in het beauty-segment, Apple en Samsung wat betreft technologie, en Johnson & Johnson in FMCG.

De enige ‘thuismerken’ die werden genoemd waren witgoed- en elektronicagigant Haier, en sportkledingmerk Li-Ning.

India
In India geniet overigens nog maar een kleine groep vrouwen van de economische vooruitgang. De meeste vrouwen in India hebben nog steeds te maken met discriminatie, slechte toegang tot opleidingen en lage salarissen. Toch winkelen Indiase vrouwen vaker dan vrouwen in de rest van de wereld: vooral voedsel en huishoudelijke artikelen worden gekocht. De favoriete merken van Indiase vrouwen zijn Nokia, Sony en Levi’s.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie