(Onderzoek) Grote supers in de lift

Met een gemiddelde omzettoename van 3,7 procent in 2011 ten opzichte van 2010 komen vooral de grote supermarkten krachtig door de crisis.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De kleine supers hadden het moeilijker en werden geconfronteerd met een omzetdaling van gemiddeld 1,2 procent. Toch zien ook zij de omzetverwachting en het ondernemerschap voor de komende jaren positief in. Dit blijkt uit de jaarlijkse van Deloitte.

De detaillisten van grote supermarkten zien hun resultaat door verschillende ontwikkelingen stijgen. De supermarkten spinnen er garen bij dat de consument bespaart op eten buiten de deur en het afhalen van eten. Daarnaast weten de supermarkten zich door de steeds ruimere openingstijden en door een consequente kostenbeheersing krachtig tegen de crisis te verweren.

Omzetontwikkeling naar omzetklasse (in euro's)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie