(Onderzoek) Aankopen vaker bepaald door smartphone

De omzet uit m-commerce (zowel smartphones als tablets) bedraagt in Groot-Brittannie deze kerstperiode 1 miljard pond. En als de invloed van smartphones op de aankopen in de winkel wordt meegeteld, zal dat bedrag aanzienlijk hoger uitvallen. Dit zegt Deloitte.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deloitte schat dat de 3,5 miljard pond van alle retailverkopen ‘wordt gevormd’ door de smartphone. Denk bijvoorbeeld aan prijsvergelijkingen en het ter plekke bekijken van reviews. 3,5 miljard pond is 10 procent van de totale markt.

Deloitte verwacht ook dat consumenten steeds vaker digitale kanalen zullen gebruiken voor de aankoop, maar de items in de fysieke winkel zullen ophalen. Volgend Deloitte pikken de winkels die nu in dit soort service investeren, hiervan de vruchten. ‘Retailers zonder flexibele ophaalmogelijkheden en mobiele diensten, slagen er niet in om tegemoet te komen aan basale consumentenverwachtingen.’

Deloitte constateert dat smartphones in 2016 bij 43 miljard van de retailaankopen een rol spelen, dat is 18 procent van de markt.

De rol van tablets in m-commerce wordt ook steeds groter, misschien nog wel groter dan smartphones, aldus Deloitte. Verkopen via de tablet zijn dan wel minder dan via de smartphone, maar de invloed van de tablet op het koopproces is veel groter, aldus Deloitte. De onderzoekers verwachten dat veel consumenten deze kerst een tablet onder de boom zullen vinden, dus de adaptatie zal in 2013 nog veel sneller gaan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie