Unilever start gedragsverandering campagne

Het Wereld Natuurfonds (WNF), Unilever en de Missing Chapter Foundation zijn deze maand met een pilot begonnen om het gebruik van warm water terug te dringen. Het initiatief heeft de naam WaterSpaarders meegekregen, en richt zich op de jongste leden van het gezin. Zij moeten thuis hun ouders erop wijzen om spaarzamer met water en energie om te gaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het motto: minder warm water, beter voor later.

Het initiatief loopt via een lesprogramma op scholen, waarbij de hulp is ingeroepen van de Missing Chapter Foundation (MCF) van prinses Laurentien. Zo is te lezen op . Het lesprogramma voor scholen is een co-creatie met leerkrachten en leerlingen, en moet in oktober bij tenminste 100 scholen zijn ondergebracht.

Online platform
Maar kinderen in heel Nederland kunnen meedoen via de site . Partner WNF helpt mee in de communicatie naar 80.000 Rangers van het WNF.

Op de site kunnen kinderen etiketten voor op een shampoofles ontwerpen, met daarop hun eigen energiebesparingsboodschap. Het etiket wordt toegestuurd, de fles kunnen ze middels een voucher gratis afhalen bij Kruidvat.

Er is ook een speciale stopwatch app, die bijhoudt hoe lang je doucht. Na vijf minuten worden de ‘hoofdpersonen’ in de app (schildpad, ijsbeer, zeepaardje) bedreigd: de ijsschots waar de ijsbeer op staat, smelt dan bijvoorbeeld.

De boodschap: niet te lang douchen helpt de dieren te overleven.

Frank Weijers, chairman Unilever Benelux, licht het initiatief toe in het laatste Unilever’s Sustainable Living Magazine: ‘De moeilijkste gebieden om vooruitgang te boeken, zijn die waarvoor een gedragsverandering van consumenten vereist is. Zoals minder warm water gebruiken bij het douchen en het wassen van kleding. Waterspaarders is een initiatief van tenminste drie jaar om gedragsverandering binnen het gezin teweeg te brengen ten aanzien van warmwatergebruik.’

Eind september wordt de campagne groot uitgerold. Bij succes willen Unilever en de partners de campagne in het buitenland uitrollen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie