Klantenservice nauwelijks benaderd via social media

Consumenten benaderen klantenservices van bedrijven nog nauwelijks via social media. Zo blijkt uit onderzoek van MarketResponse, in opdracht van Randstad.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar dat gaat veranderen, denken de onderzoekers. Ruim 80 procent van de jongeren tussen 15 en 24 jaar maakt meerdere keren per dag gebruik van social media. Zij geven vaker aan dit medium te gaan gebruiken om een vraag te stellen. Ook verwachten zij meer contact tussen consumenten en bedrijven via social media.

Consumenten geven nu nog de voorkeur aan telefonisch contact (75 procent). Daarna volgt e-mail (20 procent).

Van de ondervraagden denkt 38 procent erover na in de toekomst contact te leggen met klantenservices via social media. Daarnaast verwacht 57 procent dat vaker contact plaats vindt tussen bedrijven en consumenten via dit medium.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie