AkzoNobel haalt marketing naar Nederland

AkzoNobel gaat zijn wereldwijde marketing centraliseren en naar Nederland halen. Mondiale campagnes en strategie komen voortaan van ‘central marketing’ Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor de operatie, die vanaf 1 januari zijn beslag krijgt, worden 70 tot 80 banen verplaatst vanuit Engeland naar Amsterdam.

Later worden ook vanuit andere werelddelen de betreffende marketingfuncties overgeheveld. In de landen blijven er wel marketing- en salesafdelingen bestaan, maar de strategie en campagnes worden vanuit Amsterdam aangestuurd.

Minder regio's
Ook zal Akzo zijn acht regio’s terugbrengen naar vijf: Noord- en Centraal -Europa , Zuid - Oost- Europa en Afrika , India en Zuid - Oost-Azië , Latijns-Amerika , China en Noord-Azië .

De veranderingen moeten tot eenvoudigere besluitvorming en processen leiden, en daarmee de winstgevendheid vergroten bij AkzoNobel. Vorig jaar nog leed het bedrijf nog miljardenverlies na een afschrijving van 2,4 miljard euro op de divisie Decorative Paints in Noord-Amerika.

Guy Williams, managing director van AkzoNobel Noord-Europa in Engeland heeft aangegeven te zullen vertrekken. Dat gaat volgens Akzo om ‘persoonlijke redenen’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie