IPRA Award voor Hill & Knowlton

Hill & Knowlton Nederland heeft als enige Nederlands bureau een prijs in de wacht gesleept bij de uitreiking van de Golden World Awards (GWA) door de International Public Relations Association Ltd (IPRA) op 3 november jl in Londen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Amsterdamse adviesbureau nam een ‘Honourable Mention’ in ontvangst voor de campagne, die ervoor zorgde dat het Kerstpakket weer in ere werd hersteld. De campagne werd ontwikkeld en uitgevoerd voor de Stichting Voorlichtingsbureau Kerstpakketten.
De internationale erkenning kwam voor het gedeeltelijke herstel van de belastingvrijstelling voor kerstpakketten, waar Hill & Knowlton via een gecombineerde PR- en lobbycampagne naartoe had gewerkt. Door een wijziging in de Feestdagenregeling (per 1 januari 2003) waren kerstpakketten niet langer vrijgesteld van loonbelasting en premies, waardoor het kerstpakket voor alle werkgevers veel duurder werd. De totale maatschappelijk-economische gevolgen van belastingmaatregel betekende een verlies van 61 miljoen euro voor de Nederlandse samenleving, naast een strop van 50 miljoen euro voor de branche zelf. Na het terugdraaien van de belastingmaatregel bracht de campagne ‘Het mag weer!’ kerstpakketten opnieuw onder de aandacht van beslissers in het bedrijfsleven.

De internationale IPRA jury, samengesteld door 44 PR-professionals uit 26 landen, heeft 239 inzendingen uit de hele wereld beoordeeld. De jury keek bij haar beoordeling naar de kwaliteit van research, planning, uitvoering en evaluatie, de duidelijkheid van de boodschappen, creativiteit en ethiek, evenals het nationale umfeld in het land van herkomst. De kerstpakketten campagne van Hill & Knowlton Nederland werd eerder dit jaar eveneens onderscheiden met de Europese Sabre Award.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie