Campagne-effectonderzoek rijksoverheid in nieuwe handen

Daphne Communication Management en Intomart GfK gaan per 1 januari 2007 het campagne-effectonderzoek uitvoeren voor de Dienst Publiek en Communicatie (DPC).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met het campagne-effectonderzoek worden de resultaten van Postbus 51-campagnes op systematische en vergelijkbare wijze onderzocht. Sinds 1999 wordt het campagne-effectonderzoek naar tevredenheid door TNS NIPO uitgevoerd. Het contract met TNS NIPO loopt per 1 januari 2007 af. Daarom startte DPC in mei van dit jaar een Europese aanbestedingsprocedure, waarin het campagne-effectonderzoek in twee opdrachten werd verdeeld: het uitvoeren van veldwerk en de analyse en rapportage van de resultaten. Intomart GfK kwam als beste partij uit de aanbesteding voor het veldwerk. Voor de analyse en rapportage van de resultaten was dat Daphne Communication Management. Met beide partijen is een contract gesloten voor twee jaar met een mogelijke verlenging tot vier jaar.

Met het campagne-effectonderzoek worden sinds 1999 alle Postbus 51-campagnes geëvalueerd. Ook steeds meer niet Postbus 51-campagnes van de rijksoverheid worden in het campagne-effectonderzoek meegenomen. Het betreft een continu onderzoek naar bereik, waardering en effecten van massamediale campagnes die vanuit de rijksoverheid worden gevoerd. Het onderzoek wordt sinds 2006 volledig via internet access panels uitgevoerd. Doel van het onderzoek is het afleggen van verantwoording over de doelmatigheid van de overheidscampagnes en het leveren van een bijdrage aan de verbetering en professionalisering van de overheidscommunicatie. Jaarlijks worden de bevindingen van de onderzoeken naar individuele campagnes gebundeld in een jaarevaluatie om verantwoording af te leggen aan de Tweede Kamer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie