‘Campagnes dragen bij aan groei buitenlandse toeristen’

Circa 10,9 miljoen buitenlandse toeristen hebben vorig jaar een bezoek gebracht aan Nederland, een record.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldde het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) maandag jl. op basis van voorlopige cijfers. Het bureau spreekt van een historisch snelle groei van 9 procent vergeleken met 2005. De toename kwam onder meer door reclamecampagnes voor stedentrips zoals City Break Campaign en CoolCapitals en door de wereldwijd aantrekkende economie, aldus een woordvoerder. Het NBTC verwacht voor 2007 een lichte groei van het aantal buitenlandse toeristen.

Het aantal Nederlanders dat op vakantie ging in het buitenland daalde in 2006 licht, terwijl het aantal binnenlandse vakanties iets toenam, onder andere door een fraaie voorzomer. Dat heeft de ANWB maandag laten weten. De bond verwacht dat het totale aantal vakanties in 2007 met ongeveer 2 procent zal toenemen tot circa 35 miljoen.

Buitenlandse stedentrips zijn en blijven populair. Favoriete bestemmingen zijn Barcelona, Rome en Parijs. Ook de belangstelling voor verre reizen blijft groeien. Thailand en het Caribisch gebied zijn populair en ook gaan meer mensen naar Suriname, mede omdat sinds enige tijd meer vliegtuigmaatschappijen Paramaribo als bestemming hebben.

De 1,1 miljoen kampeerders wisselen het kamperen steeds vaker af met andere soorten vakanties. Toch verwacht de ANWB dat het totaal aantal Nederlanders dat op vakantie gaat met tent of caravan ongeveer gelijk zal blijven, omdat er een nieuwe groep kampeerders in opkomst is. (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie