NBTC lanceert nieuwe stedencampagne

Het Nederlands Bureau voor Toerisme, NBTC, lanceert in vier landen een stedencampagne, die ‘het merk Holland’ extra kracht moet geven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne gaat van start in de landen België, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Het is de eerste uiting, die voortvloeit uit de nieuwe Holland marketingstrategie, waarmee het NBTC de komende jaren gaat werken. Centraal hierin staat dat Holland niet ‘alles’ voor ‘iedereen’ is, maar heel bijzonder voor specifieke doelgroepen.

Op de campagnesite delen vijftien bewoners uit diverse steden via weblogs hun favoriete plekjes. "Elke stad presenteert zich door een eigen bewoner - zogenaamde stadskenner - aan het woord te laten. Zij spreken hun eigen doelgroep aan. Via hun weblog houden zij bezoekers op de hoogte van de bijzonderste plekjes en gebeurtenissen, waarbij een beeld van Nederlandse steden ontstaat dat echt en vernieuwend is, weg van de gebaande paden," aldus Ivo Brautigam, Director Destination Marketing bij NBTC. De campagne richt zich op doelgroepen die voor de steden belangrijk zijn in die landen waar zij zich willen profileren. Brautigam: "Dit zijn doelgroepen als 'traditionele empty-nesters' die willen genieten van de stad, 'vrijdenkende kosmopolieten' die de stad echt willen ervaren en 'opwaartse mobiele funseekers' die uit de stad willen halen wat er in zit."

De meerjarige campagne is gericht op de steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Maastricht, Groningen, Dordrecht, Leiden, Gouda, Arnhem en Nijmegen. Brautigam: "Er is een groot draagvlak voor deze nieuwe aanpak bij de twaalf steden." De campagne heeft een dubbele afzender: per uiting staat een stad centraal, waarbij altijd de link met Holland wordt gelegd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie