'Niet werkende afmeldhyperlink meest gehoorde marketingklacht'

Niet-werkende afmeldhyperlinks bij e-mail nieuwsbrieven, telemarketing en lead-generation geven aanleiding voor klachten bij het online loket privacywaarborg.nl van de DDMA Privacy Autoriteit. Dat blijkt uit het jaarverslag 2010 van de Autoriteit dat 28 januari jl. werd gepresenteerd tijdens de Internationale Dag van de Privacy.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als een consument vermoedt dat bedrijven onzorgvuldig omgaan met zijn gegevens bij het toesturen van reclame kan hij klagen bij het online klachtenloket . De klachten worden in behandeling genomen door de DDMA Privacy Autoriteit.
Sinds de lancering van het klachtenloket in mei 2010 kwamen ruim 60 klachten binnen. Verreweg de meeste klachten (67%) gingen over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven. Ook telemarketing en lead-generation zijn aanleiding voor klachten. 85% van de klachten is inmiddels opgelost.

Het klachtenloket is in beheer van DDMA, de branchevereniging voor dialoogmarketing. Diana Janssen, directeur DDMA: “Het klachtenloket en de DDMA Privacy Autoriteit zijn waardevolle toevoegingen op het bestaande overheidstoezicht, dat niet de mogelijkheden heeft om iedere klacht in behandeling te nemen.” In 2011 wordt het klachtenloket verder uitgebreid

Het klachtenloket is onderdeel van het Privacy Waarborg: een keurmerk op websites en reclame-uitingen waaraan consumenten in één oogopslag zien of bedrijven persoonsgegevens niet misbruiken voor reclamedoeleinden. Inmiddels voeren 80 bij DDMA aangesloten organisaties het Privacy Waarborg.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie