Gedragsregels voor direct mail verder aangescherpt

Uitschrijven voor ongevraagde geadresseerde reclamepost wordt verlengd van drie naar vijf jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarnaast wordt de reikwijdte van de Code Postfilter opgerekt. Hierdoor valt voortaan ook geadresseerde reclamepost met alleen een adres en zonder naam onder de bepalingen. De aanpassingen zijn aangebracht na enkele jaren ervaring met het werken met de Code Postfilter.

Richard Groenewoud, directeur Postfilter: “Met de nieuwe Code Postfilter hebben de brancheorganisaties DDMA, NUV,  KVGO, Thuiswinkel.org en VFI en de Nederlandse Postbedrijven met Postfilter een volgende stap gezet om de voorkeuren van de consumenten te respecteren om geen geadresseerde reclamepost te ontvangen.”

In het kunnen consumenten zich gratis registreren en aangeven van welke type bedrijven (sectoren) ze wel en niet ongevraagde geadresseerde reclamepost wensen te ontvangen. Bij de registratie kan men kiezen uit tien typen bedrijven (sectoren).

Wie na registratie toch ongevraagde geadresseerde reclamepost ontvangt, kan een klacht indienen bij dit bedrijf. Als het bedrijf niet reageert of de consument is het niet eens met de reactie, dan kan die een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. De RCC zal de klacht toetsen aan de Code Postfilter.





Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie